"We can not achieve our wildest dreams by remaining who we are"
Al heel lang speelde het idee door mijn hoofd om een blog te beginnen van mijn reisavonturen.
Reizen is een grote passie van mij en ik neem mijn herinneringen graag mee met me terug door ze vast te leggen op foto of film.

Als moeder van 3 en een hond in een niet standaard gezin vol humor en gekkigheid, maak je altijd wel wat mee.

Naast reizen, zijn we gek op cultuur en kunst en de wilde avonturen van onze hond Lola (My name is Lola).

Dus voor diegene die er al zolang naar verlangd hebben om mijn avonturen (en ook die van Lola) te lezen en foto's te zien: "A sparkle of Dani's world". Love Danielle

donderdag 31 augustus 2017

Zo moeder zo dochter

Eens in de zoveel tijd probeer ik één op één een dagje weg te gaan met een van mijn kinderen.
Het is aan hen om aan te geven wat ze graag willen doen en dan regelen we dat.
Dit keer koos mijn middelste dochter om naar Amsterdam te gaan….de tentoonstelling van de mode-iconen Puck & Hans in het Amsterdam museum stond al een tijd op ons lijstje in combinatie met de fototentoonstelling in het FOAM van Gordon Parks.
 

Nog steeds ben ik gecharmeerd van de ligging van het Amsterdams museum (https://www.amsterdammuseum.nl/). Zo prachtig verscholen in de Kalverstraat en gewijd aan het heden en het verleden van Amsterdam.

Puck & Hans – COUTURE LOCALE – is een tentoonstelling over een iconisch mode duo en is t/m 3  september 2017 te bewonderen in het Amsterdams museum. Het is een visueel spektakel, die je mee op reis neemt naar de verschillende werelden van Nederlands bekende mode-echtpaar. Kwaliteit, speelsheid en originaliteit kenmerken de collecties van Puck en Hans door de jaren heen. Puck en Hans stonden naast hun verfrissende ontwerpen ook bekend om hun extravagante winkel aan het Rokin, een conceptstore avant la Lettre. Er werd muziek gedraaid, een borrel geschonken en ’s avonds kwam men elkaar tegen in het uitgaansleven in Amsterdam. En de etalage.. daar fietste je voor om. Met hun uitbundige decorstukken en etalagepoppen vertelden Puck en Hans elke keer weer een ander verhaal. Hun kleding is nog steeds zeer geliefd in de vintage winkels en voor mij bracht het mijn herinneringen van mijn studententijd terug.


Lopend door de tentoonstelling verveel je je niet één keer en blijft je oog getrokken worden door het kleurenspel, de ontwerpen en de herinneringen die het bij je opwekt. Zelfs door de jeugd van nu worden de ontwerpen bewonderd. Vergeet ook niet de regentenkamer te bezoeken, die Puck en Hans hebben omgetoverd tot een waar spektakel met flink veel humor.  Zelfs de selfie-stick met een foto op de iphone is aanwezig in het schouwspel…echt aan elk detail is gedacht. Dus ben je nieuwsgierig en heb je tijd van het weekend ga er dan heen. Je zult er geen spijt van krijgen en wandelen door Amsterdam na afloop is al helemaal geen straf. Bekijk de foto impressie die ik gemaakt heb voor jullie en geniet.









Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten!


Ons bezoek aan de prachtige foto’s van Gordon Parks in het Foam (https://www.foam.org/nl/home) zal later verschijnen op dit blog. En ben je in het bezit van een museumkaart  (https://www.museumkaart.nl/ ), dan zijn beide museums gratis toegankelijk.


Love Danielle

(klik op de foto om hem beter te kunnen bekijken!!)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten