"We can not achieve our wildest dreams by remaining who we are"
Al heel lang speelde het idee door mijn hoofd om een blog te beginnen van mijn reisavonturen.
Reizen is een grote passie van mij en ik neem mijn herinneringen graag mee met me terug door ze vast te leggen op foto of film.

Als moeder van 3 en een hond in een niet standaard gezin vol humor en gekkigheid, maak je altijd wel wat mee.

Naast reizen, zijn we gek op cultuur en kunst en de wilde avonturen van onze hond Lola (My name is Lola).

Dus voor diegene die er al zolang naar verlangd hebben om mijn avonturen (en ook die van Lola) te lezen en foto's te zien: "A sparkle of Dani's world". Love Danielle

zondag 13 augustus 2017

My name is Lola.


Catelanen zijn de Friezen van Spanje. Vrijheidsdenkers die hun eigen land het mooist vinden. Dat geldt voor alles: taal, cultuur en volk. Hier groet je met “bon dia” in plaats van “buenas dias” , drink je cava en geen sangria en dansen dorpelingen ’s avonds de sardana, een kringdans, in plaats van de flamenco…en ik moet zeggen het bevalt me wel.


Ik raak steeds meer gewend aan de mensen om me heen en de bewakers willen maar dat ik in hun golfkarretjes met ze mee rij….Waarom zou dat toch zijn? Ik heb gisteren zelfs de gehele dag in Barcelona rondgelopen en ondanks de vele prikkels ging dat best goed. Ik was wel bekaf en heb een dutje gedaan in de auto op de terugweg.


Als ik teveel blaf en niet luister naar het commando stil, dan moet ik in de Bench. Dat vind ik zo oneerlijk.  Ik ga dan mijn baas uitdagen door hem aan te kijken en vanuit de Bench naar hem te blaffen. Weet je wat hij dan doet!! Hij gooit dan een grote handdoek over mijn Bench! Zit ik daar in het donker…nou poeh, niet eerlijk!! Ik moet dus maar weer eens wat nieuws verzinnen. Jullie nog enige tips?

Maar genoeg over mij, nu ga ik jullie vertellen over mijn bezoek aan het Romeinse aquaduct (1e eeuw na Christus). Het is een prachtig stukje bouwwerk, gezien de stenen zonder mortel werden gebruikt en is in perfecte staat. Dit is waarschijnlijk een van de eerste aquaducten die Keizer Augustus in Spanje bouwde. Het heeft twee verdiepingen bogen, is 27 m hoog en totaal 217 m lang. Je kunt in de omgeving van de Duivelsbrug heerlijk fietsen en wandelen. Men noemt het de Duivelsbrug, omdat hij zeer smal is en velen mensen en handkarren de overkant in het verleden niet hebben gehaald. In natte tijden stroomde onder de brug een grote rivier, die in verbinding stond met de zee. Dit is nu niet meer zo. Een paar jaar terug is de brugreling gerenoveerd en kun je er veilig overheen lopen. Daarvoor was er een stukje opstaande muur van 10 cm aan beide kanten en was het een stuk enger om over de brug te gaan. Ook nu is het passeren van elkaar best een uitdaging….durf jij het aan?



De ingang tot de Duivelsbrug heeft een prachtige entree, ook al vergt het vinden van de ingang enige oplettendheid. Voor je het weet ben je er voorbij gereden.



Terwijl ik aan het rondsnuffelen was en de omgeving  verkende, rook ik een muis. Tja, die kans kon ik niet aan mij voorbij laten gaan dat snap je. Die brug kan wachten, dacht ik. Ik dook de bosjes in, begon te graven, ging op jacht , maar ik was te laat. Mijn bazen hadden al gezegd dat de muis al weg was gerend, maar daar luisterde ik niet naar. Ik zat zo in mijn eigen bubbel. Ik heb de omgeving nog gecheckt, maar ik moest toegeven dat de muis mij te slim was afgeweest. Ik moet toch echt aan mijn jagers-skills gaan werken! Nou tja, ik ben maar weer verder gelopen.







Het was weer een warme dag, maar ik ben blij dat ik bij de Duivelsbrug ben geweest. Het is een fijne plek om naar toe te gaan. Ik ben weer de auto in gesprongen op weg naar mijn volgende avontuur…oh wat ben ik gelukkig met dit avonturistische leven! Zijn jullie er de volgende keer ook weer bij als ik jullie weer wat te vertellen heb? Ik zou dat heel leuk vinden.


Een gedachte bestrijden maakt haar alleen maar sterker.
Losjes kijken naar de gedachte helpt.


Love danielle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten