"We can not achieve our wildest dreams by remaining who we are"
Al heel lang speelde het idee door mijn hoofd om een blog te beginnen van mijn reisavonturen.
Reizen is een grote passie van mij en ik neem mijn herinneringen graag mee met me terug door ze vast te leggen op foto of film.

Als moeder van 3 en een hond in een niet standaard gezin vol humor en gekkigheid, maak je altijd wel wat mee.

Naast reizen, zijn we gek op cultuur en kunst en de wilde avonturen van onze hond Lola (My name is Lola).

Dus voor diegene die er al zolang naar verlangd hebben om mijn avonturen (en ook die van Lola) te lezen en foto's te zien: "A sparkle of Dani's world". Love Danielle

donderdag 17 augustus 2017

Vrienden zijn als STERREN.
Je ziet ze niet altijd, maar je weet dat ze er altijd zijn.


Mijn vriendin Ineke en ik zien elkaar niet veel, maar als we elkaar zien is het alsof we gisteren nog hadden afgesproken. We wonen een half Nederland van elkaar vandaan en spreken vaak halverwege af om wat leuks met elkaar te doen, te kletsen en vooral veel te lachen. Dit keer was het in de Oostvaardersplassen om te wandelen en te tutten. Daarna hebben we als echte ladies Bataviastad bezocht.


Er is een geweldig bezoekerscentrum bij de Oostvaardersplassen met een leuk restaurant. Met een kopje thee en koffie raakten we weer in een veels te leuk gesprek en vergaten bijna waarom we daar waren…Wandelen. Dus wij erop aan. De weergoden waren ons niet helemaal goed gezind, want halverwege begon het te regenen. Ientje begon te mopperen dat ze toch zo haar best had gedaan op haar haar die morgen en ik zei haar dat ze het beste uitzicht was . We hielden moed, genoten van de omgeving en van onze vriendschap, want je weet na regen komt zonneschijn!




En dat was ook zo. We werden beloond met dit uitzicht…..Wilde paarden! Prachtig om te zien hoe ze met elkaar speelden in deze prachtige omgeving.


Op zich zijn Ientje en ik best een apart stel als de buitenwereld ons samen ziet dartelen op de Oostvaardersplassen.  We lopen al kwebbelend naast elkaar en opeens zie ik weer een fotomoment. Ik duik dan ergens bovenop of onder en Ientje kletst rustig verder vanwaar ze staat. We accepteren elkaar zoals we zijn. Door het fotograferen ben je niet alleen bewust van elkaar, maar ook van je omgeving. Dat kan ook haast niet anders als ik steeds zeg: “OHHHHH moet je dit nou toch zien”. We kunnen ook totaal anders naar de natuur kijken. Dan vind ik het een prachtig uitzicht met mooie kleuren en zegt Ientje heel nuchter: “ Ik vind het onkruid”. En zo hobbelen we als maatjes door de natuur, bepraten de vragen des levens, lachen en doen we waar we op dat moment zin in hebben.
A friend is someone who lets you have total freedom to be yourself


Aan het einde van onze wandeling beloonden we onszelf met een lunch in het restaurant van het bezoekerscentrum. Daar was ook een man op een brancard met zijn vrouw en 2 mensen van ambulancewens. De man was duidelijk in de laatste fase van zijn leven, maar het raakte mijn hart hoe hij genoot van de simpelheid van de natuur…zijn laatste wens. Ik zelf was niet op de hoogte van het bestaan van de stichting ambulancewens, maar ik kan niet anders zeggen dat ik respect heb hoe deze twee ambulancewens mensen zo liefdevol en vol enthousiasme de man de mooiste dag van zijn leven gaven. Ik ken geen ander land waar dit soort initiatieven bestaan en daaruit blijkt maar weer hoe uniek Nederland is. https://www.ambulancewens.nl/


Wil je de wilde paarden ook eens ontmoeten? Check dan de website van Staatsbosbeheer, ga naar de Oostvaardersplassen en geniet van de mooie natuur: https://www.staatsbosbeheer.nl/natuurgebieden/oostvaardersplassen/buitencentrum

Love Danielle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten