"We can not achieve our wildest dreams by remaining who we are"
Al heel lang speelde het idee door mijn hoofd om een blog te beginnen van mijn reisavonturen.
Reizen is een grote passie van mij en ik neem mijn herinneringen graag mee met me terug door ze vast te leggen op foto of film.

Als moeder van 3 en een hond in een niet standaard gezin vol humor en gekkigheid, maak je altijd wel wat mee.

Naast reizen, zijn we gek op cultuur en kunst en de wilde avonturen van onze hond Lola (My name is Lola).

Dus voor diegene die er al zolang naar verlangd hebben om mijn avonturen (en ook die van Lola) te lezen en foto's te zien: "A sparkle of Dani's world". Love Danielle

woensdag 9 augustus 2017

Have faith…your dreams are manifesting. Remain positive and follow your guidance.


Gisterenavond bij volle maan.

Gisterenochtend ging ik op weg naar de zee met mijn luchtbed onder mijn arm. Ik keek naar links, voor me en rechts…Rode Vlag en hele hoge golven! Ik denk niet na over gevaar, maar pak mijn luchtbed op en ren de golven in….fearless. Ik ben mij als duiker heel goed bewust van de onderstroming en de terugslag van de golven…ik ken de zee en de zee kent mij.

Ik ren dieper en dieper de zee in met mijn luchtbed (heel onhandig met hoge golven) en moet flink springen en zwemmen om boven de meters hoge golven uit te komen. Niet velen delen het plezier van spelen in hoge golven…de zee is niet gevuld met veel mensen. Ik voel diep ontzag voor de oneindige hoeveelheid water dat zo’n groot deel van de wereldbol omhelst, dat rimpelt en plooit en stroomt onder invloed van de maan, van stormen en winden, en golven duizenden kilometers voortstuwt naar kusten ver voorbij de horizon.

Een paar meter naast mij verschijnt een man, verbaast dat een vrouw als ik zoveel plezier heeft in de “rode vlag” zee. We kijken elkaar aan, zien de twinkeling in elkaars ogen en we begrijpen elkaar…Playtime!


Ik let goed op dat ik elke keer net op tijd spring, voordat de golf mij probeert te overmeesteren. En dan is er toch dat moment van onoplettendheid en ik word in de golven geduwd door een muur van water.
Ik word onder water getrokken en ik duikel. Geen onder, geen boven. Het is niet diep en ik ben ook niet bang. Ik voel hoe mijn hart begint te gloeien. Ik begin te lachen en dat doe ik nog steeds als ik happend naar lucht boven kom.  De golf heeft me net flink door elkaar geschud, en ik vroeg er zelf om.  Het doet me denken aan de metafoor dat je niet half kunt boarden in de zee met hoge golven, dat gaat niet. Laat zorgen, twijfel en angst brandstof zijn voor kracht en concentratie. In zowel het leven als op het water is alles voortdurend in beweging. Je kunt niet dobberen en alles over je heen laten komen, je als een balletje overal heen laten duwen. Tegelijkertijd heb je de omstandigheden niet in de hand, geen golf is ooit hetzelfde, elke dag is anders. Soms kabbelt het maar voort, soms zijn de golven te hoog en te sterk. Maar geef nooit op en wees lief voor jezelf. It’s a life long journey.

Het zoute water spoelt alle zorgen uit mijn hoofd…de golven geven me energie en vreugde. Ik speel en tart het lot van de golf die op mij afkomt  met een smile van oor tot oor op mijn gezicht. Spelen in de golven is ook; bereid zijn kopje onder te gaan. Ik merk dat ik daar op een of andere manier troost uit haal. It’s part of the deal. Het gaat allemaal goed komen.


Dan is het tijd om toe te geven dat spelen in hoge golven met een luchtbed niet een handig idee was en het tijd wordt om de rest van de crew te waarschuwen dat er een rode vlag is gehesen. Ik ploeter de zee uit en ren naar de tent. “Er is een rode vlag”, zeg ik tegen iedereen. Mijn man zegt meteen dat de rode vlag betekent dat je niet de zee in mag en 1 van mijn dochters springt vol enthousiasme op. We negeren de opmerking van mijn man, pakken onze boarden en sprinten vol enthousiasme richting strand. We gaan de zee in en vechten om onze bikini’s omhoog en op zijn plek te houden, want deze worden door de kracht van de golven flink verplaatst en gevuld met zand. Het maakt ons allemaal niet uit… het is kinderlijk plezier. Nog een keer, nog een keer!


Why be moody
When you can
Shake yo booty

Love Danielle



Geen opmerkingen:

Een reactie posten