"We can not achieve our wildest dreams by remaining who we are"
Al heel lang speelde het idee door mijn hoofd om een blog te beginnen van mijn reisavonturen.
Reizen is een grote passie van mij en ik neem mijn herinneringen graag mee met me terug door ze vast te leggen op foto of film.

Als moeder van 3 en een hond in een niet standaard gezin vol humor en gekkigheid, maak je altijd wel wat mee.

Naast reizen, zijn we gek op cultuur en kunst en de wilde avonturen van onze hond Lola (My name is Lola).

Dus voor diegene die er al zolang naar verlangd hebben om mijn avonturen (en ook die van Lola) te lezen en foto's te zien: "A sparkle of Dani's world". Love Danielle

donderdag 24 augustus 2017

My name is Lola….

BRAAF ZIJNkan maandag weer J


Vandaag neem ik jullie mee naar de trip die ik heb gemaakt in Spanje: de bergen van Montserrat.



Het was een prachtige rit door de enorme steile rotsen en harde conglomeraten uit het eoceen. Veel mensen doen deze bergen denken aan mensengezichten, levenloze voorwerpen en allerlei soorten dieren, door de ruïnevormige, ruwe silhouetten die zijn ontstaan uit wind- en watererosie. De plaatselijke bevolking noemt ze ook wel El Centinela, Las Agujas en El Loro. De Monte Serrado (gekartelde berg) is een inspiratiebron voor vele kunstenaars, musici en dichters, maar hier in Catalonië is het vooral het belangrijkste centrum voor Mariaverering.

Door een dal van prachtig natuurschoon (waar ik wel een beetje misselijk werd van al die bochten, want mijn baas voelt zich namelijk een coureur in de bergen ) kom je aan bij het klooster van Montserrat.
Je kunt hier het klooster bekijken en prachtige wandelingen maken, maar het was druk!! Dus besloten mijn huisgenoten door te rijden, want ze snapten dat dat teveel voor mij zou zijn. Al die mensen met wapperende handen die mij willen aaien en tegen mij aanstoten, daar wordt ik lichtelijk zenuwachtig van. Er zijn grenzen in het leven zeggen ze dan in de mensenwereld. Ik ben blij dat mensen ook snappen dat dat in het dierenrijk ook zo is. Dus reden we weer verder naar een leuk Maria kerkje halverwege in het dal om een wandeling te maken.


Ermita de Santa Cecilia was tot de 16e eeuw een benedictijnenklooster. Het Romaanse kerkje heeft 3 beuken, 3 apsissen met fraaie Lombardische friezen en een eenvoudige, asymmetrische klokkentoren. Het was leuk om even op de muurtjes te lopen en de omgeving te besnuffelen.
Ik vond een stok en wilde die absoluut niet delen… Maar zoals gewoonlijk verloor ik de strijd en ging ik zonder stok weer in de auto.






Onder in het dal was het Montserrat Parc en je raadt het al…dat werd weer wandelen. Ik had geen keus en moest mee, maar twee van mijn huisgenoten vonden het welletjes en bleven in de auto.
Ik heb weer veel informatie opgesnuffeld en voel me af en toe net Sherlock Holmes. Al moet ik toegeven dat ik die prikkelbosjes niet zo fijn vond aan mijn poten. Op de terugweg naar de camping heb ik even een tukje gedaan….al die indrukken maken me moe.



Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt, maar je wordt oud omdat je stopt met spelen.

Love danielle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten