"We can not achieve our wildest dreams by remaining who we are"
Al heel lang speelde het idee door mijn hoofd om een blog te beginnen van mijn reisavonturen.
Reizen is een grote passie van mij en ik neem mijn herinneringen graag mee met me terug door ze vast te leggen op foto of film.

Als moeder van 3 en een hond in een niet standaard gezin vol humor en gekkigheid, maak je altijd wel wat mee.

Naast reizen, zijn we gek op cultuur en kunst en de wilde avonturen van onze hond Lola (My name is Lola).

Dus voor diegene die er al zolang naar verlangd hebben om mijn avonturen (en ook die van Lola) te lezen en foto's te zien: "A sparkle of Dani's world". Love Danielle

zaterdag 29 juli 2017


Ik wist dat er wat ging gebeuren…al die huisgenoten die opeens om 04.00 uur ’s nachts door alle deuren van het huis naar binnen kwamen in de woonkamer. Dat is anders nooit zo!

Het was donker en ik werd aan de hondenlijn naar buiten gevoerd. De achterklep van de auto ging open en ohhhh daar stond die gevangenis…. Ik werd erg zenuwachtig, heb nog gesparteld en geworsteld, maar ze kregen mij er toch in. Het bovenluik was open, dus toen heb ik nog zo geprobeerd te ontsnappen, maar ze leken op alles voorbereid. 

Ojee, wat waren ze van plan..was ik stout geweest en moest ik terug naar het asiel?


We reden richting België en ik was zo bang dat ik de hele tijd heb gepiept en gesmeekt..breng me niet terug, ik vind het zo leuk bij jullie!

Oefff we reden door België heen en stopten op een parkeerplaats in Frankrijk…gingen ze mij nu hier aan een boom binden en achterlaten?? 

Nee, gelukkig ..ze waren heel lief en gingen zelfs met mij wandelen. Ik werd al wat rustiger en vond het al wat fijner in de bench. 

Het was trouwens wel heel gezellig zo met al mijn 5 huisgenoten in de auto…dat komt niet vaak voor. Leuk hoor, maar wat voor avontuur hadden ze voor mij in petto?



Aan het einde van de middag kwamen we aan in het hotel waar we gingen overnachten…dit was nieuw voor mij. Ik werd nerveus van al die mensen. Ik heb geloof wel een beetje veel geblaft naar ze, maar ik was zo bang en onzeker. In de hotelkamer ging het prima. 

Mijn baas had aan alles gedacht en zelfs mijn favoriete eten meegenomen. Lekker gestoeid en gewandeld in de buurt van het hotel en toen was ik heel erg moe…..



In het begin vond ik al die geluiden wel verwarrend in het hotel..wanneer moest ik mijn bazen waarschuwen dat er gevaar was en wanneer moest ik stil zijn…..maar gelukkig kon ik eindelijk slapen en vond ik het best. 

Na nog een heel stuk rijden kwamen we aan op de camping….lekker warm daar zeg! Daar hou ik wel van J. Tijdens de tent opzetten heb ik mezelf keurig gedragen…naar niemand geblaft en mezelf vermaakt, maar toen is er toch iets vreselijk misgegaan….

Mijn lijn zat aan elkaar geknoopt en opeens schoot die knoop eruit en was ik los….
Nou ja jullie weten onderwijl wat ik dan doe J ik ren, blaf en denk dat iedereen met me wil spelen.  Als mijn baas me achterna gaat, vind ik dat helemaal geweldig…maar tja de Duitsers in onze buurt waren not amused. De hel brak los!! Toen mijn bazin terug kwam van boodschappen doen, wist ze niet waar ze in terecht kwam.  De baas wel, want die was erbij toen het gebeurde.

Ze gingen dreigen, iedereen ( m.n. de Duitse medelandgenoten) tegen ons ophitsen en mij zwart maken. Ze dienden een klacht in bij de baas van de camping, maar die reageerde heel relaxed dat het kon gebeuren en het niet nog een keer mocht gebeuren. Dit antwoord maakten de Duitsers furieus en zij gingen het recht in eigen handen nemen. We werden bedreigd door een Duitse meneer die namens iedereen praatte..Ik was “eine monster mith keine hersens”, ik was een gevaar voor hun kinderen, iedereen was tegen ons, etc. 

Hij zei tegen mijn bazen dat zij mij niet aankonden en dat hij wel eens ging laten zien hoe het moest…hij stormde op mij af en ik liet mijn tanden zien… Gelukkig redden mijn bazen mij…wat een vervelende man!

De mensen bleven maar kletsen dat zij zouden zorgen dat wij van de camping afgezet zouden worden en dat zij ons wel eens zouden aanpakken…allemaal vreselijke dingen.  Mijn bazen zijn naar de campingbaas gegaan en die vertelde dat er geen probleem was. Zij zouden praten met de Duitsers.

Maar de Duitsers stopten niet…’s nachts gingen ze aldoor hard rond onze tent fietsen en maakten miauw en woef geluiden…alle honden reageerden hierop behalve ik. Mijn bazin zag wie dit kinderachtige geintje uithaalden en is naar de nachtbewaker toegestapt. Het was 02.00 uur ’s nachts. Nu ze op hun donder hadden gehad van de bewaker, gingen ze alleen hard fietsen en slippen rond onze tent…ik reageerde niet. Ze probeerde het nog met hard lopen door het grind en luid Duits te praten, maar alle honden reageerden behalve ik.

Ik gedraag me heel netjes en zit hier helaas wel de hele dag aan de ketting…dat is een regel van de camping. Duitsers hebben niks meer om over te klagen, maar ze blijven vervelende mensen…daarom blaf ik naar ze als ik ze zie…poeh! Mij een monster noemen, hoe durven ze!!



Voor de rest heb ik het uitstekend naar mijn zin. Ontdek ik elke dag nieuwe dingen, wordt ik steeds sociaalder enw en ik aan al die mensen om mij heen. Maar die Duitsers...die vind ik niet lief..lekker puh!!



Enjoy every day of your life and be yourself

Als mensen niet de moeite nemen om je te leren kennen en te accepteren zoals jij bent,
 zijn ze het niet waard om van jou te genieten!!

Love Danielle





Geen opmerkingen:

Een reactie posten