"We can not achieve our wildest dreams by remaining who we are"
Al heel lang speelde het idee door mijn hoofd om een blog te beginnen van mijn reisavonturen.
Reizen is een grote passie van mij en ik neem mijn herinneringen graag mee met me terug door ze vast te leggen op foto of film.

Als moeder van 3 en een hond in een niet standaard gezin vol humor en gekkigheid, maak je altijd wel wat mee.

Naast reizen, zijn we gek op cultuur en kunst en de wilde avonturen van onze hond Lola (My name is Lola).

Dus voor diegene die er al zolang naar verlangd hebben om mijn avonturen (en ook die van Lola) te lezen en foto's te zien: "A sparkle of Dani's world". Love Danielle

woensdag 20 september 2017

YES !! WIL IS BACK IN TOWN.

Innerlijke vrede schuilt niet in de afwezigheid met problemen.
Het schuilt in het accepteren van problemen en vertrouwen dat je eruit komt.


Waar een toevallige ontmoeting op de markt, een herkenning en een uitwisseling van een telefoonnummer niet toe leidt. Een week geleden ontving ik een berichtje van iemand die vroeg: “Weet jij wie ik vandaag tegen kwam in de stad?”. Ik had geen idee, maar het antwoord kreeg ik gauw : “Willy Pieters..hoe toevallig is dat!”.


Wil is  mijn favoriete hairstylist met gouden “knip”handen en een talent om de beste haar inscheringen te maken. Wil was een tijdje van de aardbodem verdwenen vanwege familieomstandigheden, but now she is back. En hoe…ik ben weer helemaal blij met mijn nieuwe look en mijn prachtige inschering. En ik ben niet haar enigste fan in mijn gezin, want mijn dochters dragen haar op handen. Toen mijn middelste dochter een fotoshoot had met de fotograaf Violaine Chapallaz, was Wil de eerste waar ze naar toe ging om een prachtig kapsel te laten knippen. De fototentoonstelling is eerdaags, maar daar meer over in een later blog.
En de fotograaf…die was wild van het kapsel dat ze had gekregen.

En wat zit er verstopt onder mijn kapsel? Yes , een prachtige inschering!!





Wat een half uurtje bij de kapper zou zijn eindigde in een gesprek van moeder tot moeder, vrouw tot vrouw….voor we aan de knipbeurt toe waren hadden we al het mooiste gesprek van de dag gevoerd.
Want Wil is net als ik niet alleen zakenvrouw, maar ook moeder en een vrouw in bepaalde leeftijdscategorie. De er- en herkenning bij elkaar dat pubers en scholen elkaar niet altijd begrijpen en dat dat heel frustrerend kan zijn voor een moeder, is zo herkenbaar. Je wilt tenslotte dat je kind gelukkig is en blij naar school gaat. En dan nog die vervelende overgangsperikelen die je “gratis” mag ervaren als een vrouw in een bepaalde leeftijdscategorie is helemaal een ondergesneeuwd kindje in onze maatschappij. Eigenlijk mag je het er niet over hebben en benoemen dat je er soms best wel last van hebt….. Daarom is het dan zo fijn dat je het er met elkaar over kan hebben of een boek te lezen van Francine Oomen “Oomen stroomt over”. En terwijl je dat leest denk je: “Oh dat herken ik…Ohhh dat ook”. Wat fijn dat je niet de enigste bent.

We hadden het nog over onze dromen, inspireerden elkaar over hoe we onze avonturen qua zaken gaan aanpakken of ontwikkelen en kwamen tot de slotsom dat wij vrouwen elkaar meer zouden moeten steunen en inspireren dan in plaats van elkaar afzeiken.

Dus vrouwen van mijn blog wees lief voor elkaar en natuurlijk geldt dit ook voor de mannen.

Hoe een dag die start net als alle anderen zich toch zo inspirerend kan ontwikkelen….dat wil ik elke dag!


Sterke vrouwen worden niet geboren, maar gemaakt door de dingen die ze meemaken.


Love Danielle


Wil je ook een prachtig kapsel dat bij jou past of een kinky inschering? Bel Willy Pieters (06-53470386) of stuur haar een berichtje via facebook. Ik weet zeker je zult er geen spijt van krijgen en de prijs?...die zal je nog meer verbazen in positieve zin.


Check de site van Violaine Chapallaz om te zien wat voor prachtige foto’s zij maakt. En ben je op zoek naar een mooie fotoreportage voor jezelf of iemand anders? http://www.violainechapallaz.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten