"We can not achieve our wildest dreams by remaining who we are"
Al heel lang speelde het idee door mijn hoofd om een blog te beginnen van mijn reisavonturen.
Reizen is een grote passie van mij en ik neem mijn herinneringen graag mee met me terug door ze vast te leggen op foto of film.

Als moeder van 3 en een hond in een niet standaard gezin vol humor en gekkigheid, maak je altijd wel wat mee.

Naast reizen, zijn we gek op cultuur en kunst en de wilde avonturen van onze hond Lola (My name is Lola).

Dus voor diegene die er al zolang naar verlangd hebben om mijn avonturen (en ook die van Lola) te lezen en foto's te zien: "A sparkle of Dani's world". Love Danielle

vrijdag 2 maart 2018


Walasse Ting
Museum Jan van der Togt
3 februari tot 15 april 2018


If you don’t aks…
The answer is always no
If you don’t go after what you want…
You’ll never have it
If you don’t step forward…
You’re always in the same spot

 Het Jan van der Togt museum is een museum waar ik mezelf toch regelmatig zie terugkeren. Waarom?...ze bieden leuke exposities aan, ik kan er met mijn museumjaarkaart zo naar binnen en mijn auto kan in de buurt gratis parkeren.



Maar ook de manier waarop ze een expositie presenteren….de teksten die iets vertellen over de kunstenaar en mij een beeld geeft wie en wat hij/zij is of was. De films die ze vertonen van de kunstenaar waarin hij meer verteld over zijn werk, maken dat ik betrokken en geïnspireerd raak bij het werk dat ik zie in het museum.

 
Ik vind eenzaamheid en verdriet wel fijn, als het maar niet teveel is…
Walasse Ting


Te heet water of te koud water is ook niet goed, zegt hij. Het is waar dat balans zo belangrijk is in het leven en ook ik vind eenzaamheid niet erg. Het valt me op dat ik elke keer weer zoveel inspiratie krijg als ik door dit museum loop.

Ook de vaste collectie varieert en is elke keer weer anders als ik langs kom in het museum. Zo belangrijk om je museum wisselend te houden en zo fijn dat ze alle persoonlijke stukken van meneer van der Togt met ons willen delen.
De kleuren komen je tegemoet als je de expositie bekijkt…..

Walasse Ting is in Shanghai geboren op 13 oktober 1928 en gestorven op 17 mei 2010 in New York. Hij was een Chinees-Amerikaanse kunstschilder met een vrolijk karakter en deed wat zijn kunsthart hem ingaf.
 

In 1946 verliet hij China en na een korte stop in Hongkong, ging hij in 1953 in Parijs wonen. Daar ontmoette hij Karel Appel en nog vele andere die zijn netwerk in het kunstenaars vak verbreden. Toch kon Parijs hem niet vasthouden en vertrok Walasse Ting in !957 naar New York. Hij had een bijzonder en flamboyant leven en pendelde vanaf 1989 tussen New York en Amsterdam.

In zijn werk zie je zijn culturele nalatenschap terug met de felle tropische kleuren, Aziatische vrouwen met zwart haar met een vleug van Chinese symboliek als lotusbloemen en patronen.  Zelfs de mooie Chinese stempel op een kunstwerk ontbreekt niet. Kortom je wordt blij van zijn bijzondere verschijning en glimlach….de kleuren lichten je op op deze winterse winterdag!

Dus wil je nog iets ondernemen dit weekend kun je rustig even langsgaan in het Jan van der Togt museum en lekker wat drinken en/of eten in station Amstelveen. (https://www.stationamstelveen.nl/)

Ga elke ochtend even voor de spiegel staan.
Recht je rug en kijk jezelf even goed aan.
Zeg ze luid en zeg ze goed.
Je bent het leukste mens dat ik ooit heb ontmoet!!

Love Danielle
 
** Klik op de foto om hem beter te kunnen zien.

·       ** volg mijn eigen facebookaccount en instagram: Danielle de Rie en blijf op de hoogte!

Met je museumkaart (https://www.museumkaart.nl/ ) kun je gratis naar binnen bij Het museum van Jan van der Togt (https://www.jvdtogt.nl/)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten