"We can not achieve our wildest dreams by remaining who we are"
Al heel lang speelde het idee door mijn hoofd om een blog te beginnen van mijn reisavonturen.
Reizen is een grote passie van mij en ik neem mijn herinneringen graag mee met me terug door ze vast te leggen op foto of film.

Als moeder van 3 en een hond in een niet standaard gezin vol humor en gekkigheid, maak je altijd wel wat mee.

Naast reizen, zijn we gek op cultuur en kunst en de wilde avonturen van onze hond Lola (My name is Lola).

Dus voor diegene die er al zolang naar verlangd hebben om mijn avonturen (en ook die van Lola) te lezen en foto's te zien: "A sparkle of Dani's world". Love Danielle

woensdag 7 maart 2018


My name is Lola…..

Als je zelf verlangt naar erkenning, zorg er dan voor dat je anderen erkenning geeft.
En als je het onprettig vindt om afgesnauwd te worden, doe dat dan ook niet bij anderen.


Hey hallo allemaal..daar was ik weer!

Kennen jullie dat die heerlijke geur die uit de oven komt als er een lekker stukje vlees in zit….ohhh ik sta dan te watertanden. Het moment dat die ovendeur opengaat, de geur die eruit komt en het vlees dat op tafel wordt gezet…dat onbewaakte moment….dat is het beste wat je kan overkomen als hond. Je moet wel snel en slim zijn en een goede pokerface hebben als  je wordt betrapt…dat laatste is heel belangrijk! En natuurlijk ook dat je mond schoon is als je met je onschuldige baby brown eyes naar je baas kijkt  van ik weet er niks van. Je snapt hem waarschijnlijk al…met dat laatste ging ik de mist in. Er hing nog een stukje vlees aan mijn mond, want de baas had het sneller door dan ik had gedacht dat het vlees van de tafel was verdwenen. Eerst keek hij nog verward van waar is mijn vlees tot hij mij in het vizier kreeg….I WAS IN TROUBLE!! Ik heb nog heel hard rond het keukenblok gerend met een boze schreeuwende baas achter mij aan (hij is net zo gek op dat vlees als ik, dus ik snap zijn reactie wel J), maar helaas belandde ik weer in mijn bench. Ach tja ik had de buit al binnen en heb me erbij neergelegd. Die rollade was heeeeerlijk!!



Vorige week had ik mijn eerste echte lopen op het ijs ervaring. Niets vermoedend ging ik mee voor een wandeling. Ik vond het al zo verdacht dat er 3 huisgenoten met mij op pad gingen…zo enthousiast zijn ze nooit. Aangekomen bij de hoek waar ik normaal rechts afbuig, werd ik nu richting de sloot geleidt.Gaan ze mij in het water gooien dacht ik nog..de baas liep steeds dichter naar de sloot toe. Oh neeeee, dacht ik nog. Het is al zo koud! Hij stopte bij de rand van de sloot en moedigde mij aan om door te gaan…..wat was er met het water aan de hand?!! Het zag er anders uit en het had ijsbubbels…..eens even testen dacht ik. Ik zette voorzichtig mijn poot op het water ehhh ijs, want tot mijn verbazing was het water hard. Ok dacht ik, dan mijn andere poot er ook bij…die bleef ook staan op het water. Wat een bijzondere ervaring staan op het water…dat maak je ook niet elke dag mee. Een paar dagen ervoor had ik dit ook gedaan bij het kanaal, maar toen verdween mijn poot toch echt wel in het ijskoude water met die koude ijsrand langs mijn poot…brrrrrr. Nu was dat niet zo….WOAH!! Ik ging op het water ehh ijs en ik glipperde alle kanten op…ik zat bijna in spagaat! Het was glad en mijn nagels kregen geen grip op het water ehh ijs. Mijn baas was ook op het water gaan lopen en dus ging ik hem maar achterna….ik had geen flauw idee wat dit nou allemaal was en wat hij wilde. Eigenlijk vond ik het best grappig…wie kan nou zeggen dat hij op water heeft gelopen!! Ik dus J


Ik wil jullie ook nog vertellen over mijn nieuwe coole move. Ik heb goed naar andere honden gekeken en gezien dat ze soms met hun poot omhoog plassen en sommige schrapen met hun achterpoten nadat ze hun grote behoefte hebben gedaan. Ik vond dat zo machtig interessant en dat wilde ik ook!

Dus de eerst volgende wandelingen heb ik mijn move verder ontwikkeld naar een “Lola move”. Ik begon met uit het niets met mijn achterpoten te schrapen….tja ik was vergeten dat je dat pas doet als je je grote hopie hebt gedaan. Mijn bazin kwam niet meer bij van het lachen….this wat! Jij probeert cool te zijn en je wordt gewoon uitgelachen. Ik keek haar verward aan…wat deed ik nu verkeerd? Ik dacht weet je wat ik schraap met mijn achterpoten en dan maak ik een vreugde sprongetje. Weer werd er gelachen L Maar ik gaf niet op…je hebt tenslotte niet zomaar een coole move ontwikkeld. Ik schraapte met mijn achterpoten flink wat modder naar achteren, maakte een vreugde sprongetje en rende hard weg. Die glimlach bleef…wat deed ik toch nog niet goed? Ik ben erachter! Ik vergat te poepen….nou ja de coole move heb ik in ieder geval en dat poepen ervoor komt ook nog wel een keer. Ik kan niet alles tegelijk J Wat je toch wel niet allemaal moet doen om cool te zijn!


Ik kan je vertellen dat het ook best pijnlijk kan zijn..dat cool zijn. Ik had ook gezien dat andere honden hun poot optillen als zij plassen. Dus ik dacht dat kan ik ook…ik was alleen vergeten dat je je balans moet houden als je op één poot staat, er een ijzerdraad hek stond naast mijn edele billen en er scherp gras was …juist je snapt…poging 1 bezorgde mijn bazin weer een schaterlach, mezelf zere billen en mijn plasje half over mezelf heen!


                                           (nieuwe vrienden op het ijs!)

Nou lieve allemaal…ik blijf oefenen en hou jullie op de hoogte van mijn avonturen. Gaan jullie mij volgen op mijn facebook groep My name is Lola en op instagram My__Name __is __Lola? Dat zou ik heel tof vinden. Tot gauw allemaal!  Liefs Lola
                                                                                                                               







You are every reason, every hope and every dream I’ve ever had and no matter what happens to us in the future, every day we are together was the greatest day of mij life….love you sweet Lola!


Love Danielle


** Klik op de foto’s om ze beter te kunnen zien.
·       Wist je al dat Lola haar eigen Instagram account heeft waar zij elke dag wat nieuws op post? : My__name__is__Lola, je kunt haar volgen als je dat leuk vindt!
·       Verder kun je Lola volgen op haar eigen groep op Facebook: My name is Lola en via mijn eigen facebookaccount: Danielle de Rie.


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten