"We can not achieve our wildest dreams by remaining who we are"
Al heel lang speelde het idee door mijn hoofd om een blog te beginnen van mijn reisavonturen.
Reizen is een grote passie van mij en ik neem mijn herinneringen graag mee met me terug door ze vast te leggen op foto of film.

Als moeder van 3 en een hond in een niet standaard gezin vol humor en gekkigheid, maak je altijd wel wat mee.

Naast reizen, zijn we gek op cultuur en kunst en de wilde avonturen van onze hond Lola (My name is Lola).

Dus voor diegene die er al zolang naar verlangd hebben om mijn avonturen (en ook die van Lola) te lezen en foto's te zien: "A sparkle of Dani's world". Love Danielle

zaterdag 21 oktober 2017

BLOG PERIKELEN.


Reis in je hoofd ver van hier en richt je op je bestemming.

Ik was al drie dagen bezig met mijn blog over Ghenghnis Khan, er zitten al vele uren in en toch dacht ik gisteren ik ga dit niet posten op mijn blog. Soms vind ik het nog zo moeilijk wat ik in mijn hoofd heb te weergeven op mijn computerscherm. Na een interne worsteling dacht ik: “ik ga niet iets posten waar ik niet achter sta, omdat je dan toch maar wat op je blog hebt staan”.  Dus ga ik opnieuw achter het computerscherm , bewerk de foto’s weer opnieuw, nieuwe keuzes en beslissingen over wat ik wel en niet gebruik, schrijf de teksten opnieuw en dan hoop ik dat ik iets creĆ«er waar ik wel achtersta. Dus nog even geduld J!

Tja ook dit zijn de perikelen van het schrijven van een blog. Het is een creatief proces dat vele uren in beslag neemt. Je gaat naar een tentoonstelling, bedenkt wat voor de lezer interessant kan zijn, verzameld materialen en informatie  en verwerkt dat thuis in een blog ( of later), nadat je gebrainstormd hebt hoe je het op je beeldscherm graag wil laten zien aan de lezer. Je komt regelmatig je frustratie tegen, omdat die computer niet doet wat jij graag wilt of je hebt nog niet de kennis van de bewerkingsprogramma’s of welk programma er op de markt is om het plaatje weer te geven dat jij in je hoofd hebt zitten. En dan is de enige oplossing..Geduld.
Reis in je hoofd ver van hier en richt je op je bestemming denk ik dan op zo’n dip-moment. Vaak makkelijk gezegd dan gedaan, maar we houden moed.

Het is leuk om te zien dat het blog zich gestaag verder ontwikkeld en zich over de gehele wereld verspreid. Ik heb een facebook pagina en instagram opgezet onder de naam Danielle de Rie en zo moet ik mijn weg in social media land vinden. Het leuke aan social media is dat je ook weer mensen op je pad krijgt die je al een tijd niet had gezien of nieuwe mensen waar je kennis meemaakt. Kortom heel inspirerend en leuk om te zien waar iedereen mee bezig is.

Het allergrootste probleem waar ik tegenaan loop is TIJD. Die heb ik altijd tekort, maar daar ben ik ook vast niet de enigste in. Grenzen aangeven en ze bewaken is nou eenmaal niet mijn sterkste kant en ook mijn gezin is belangrijk voor mij. Maar ook dit zal zich in de loop van de tijd oplossen en zal ik beter worden in mijn prioriteiten te stellen en timemanagement.

Ook onze lieve hond Lola, die jullie allen kennen van MY name is Lola.., werkt onderwijl hard aan haar issues. Zoals velen van jullie weten hebben wij haar uit het asiel geadopteerd en had ze op z’n zachts gezegd niet zo’n leuke start in het leven. Het hebben van een Dobermann-uiterlijk brengt ook nogal wat vooroordelen met zich mee. En samen met je honden-puberteit, je weg vinden in deze wereld en je rangorde leren kennen, hebben we samen onze handen eraan vol ( en soms ook niet J). Toch zou ik haar voor geen goud willen missen met hoe geweldig ze is voor ons als gezin…nu nog voor de buitenwereld.

Niet elegant, maar je zal maar knock-out gaan van moeheid :) ! Onze lieve Lola, die ons weer een glimlach op ons gezicht toverde.

Maar gelukkig hebben we Anton Smit, onze hondentrainer, die ons bijstaat hoe we Lola’s laatste gedragsproblemen kunnen aanpakken. En Anton weet van aanpakken, want zijn vader is eigenaar van El Perro Cazador. Een geweldig dierenpension in Middelie, waar ik vol vertrouwen mijn hond zou achterlaten. Hier zijn we ook met Lola op hondencursus geweest en toen we opbelden en ons probleem voorlegden, werden we meteen vriendelijk uitgenodigd. Het probleem werd besproken en een plan de campagne werd gemaakt door Anton Smit.

We hebben overleg via videomateriaal, die we Anton Smit toezenden van onze door hem voorgestelde oefeningen. En krijgen een positieve en opbouwende feedback van hem terug met adviezen en nieuwe oefeningen, waar wij wat meekunnen. Zo werken we op afstand, maar ook “in person” ter plekke bij ons thuis met Anton Smit. Dit werkt uitstekend en de nuchterheid, vakkennis en jarenlange ervaring (ook met gedragsprobleem honden) van hem, zal maken dat wij ons doel zullen bereiken.
Wat is ons doel: “Dat de buitenwereld ziet hoe een geweldige , lieve en zorgzame hond Lola is, maar wel waaks als het moet”. In de komende blogs zal ik jullie op de hoogte houden hoe Lola zich ontwikkeld.

Dus als je een hond hebt die een gedragsprobleem heeft waar je zelf niet uitkomt of een puppy waar je graag mee op cursus wilt…Bel Anton Smit: 06-57760229.

En voor nu ga ik weekend houden en wellicht stiekem toch nog een beetje aan dat irritante blog werken van Ghenghis Khan, omdat ik het zo’n leuk onderwerp vind.


Leer waardoor je stilstaat, maar ook waardoor je vooruitgaat.



Love Danielle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten